Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dačicko jako české "Three Corners"? Analýza funkčních prostorových vztahů
SEDLÁKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením funkčních prostorových vztahů a analýzou směrové orientace. Jako zájmové území byl zvolen správní obvod obce s rozšířenou působností Dačice nacházející se v jihovýchodním cípu Jihočeského kraje. Funkční vztahy byly zkoumány zejména do tří krajských a tří okresních měst. První část práce je zaměřena na vymezení a charakteristiku pojmů prostorová interakce, mobilita, region a periferie. Analytická část práce se zabývá analýzou zjištěných dat o časové dostupnosti, počtech spojů veřejnou hromadnou dopravou a dojížďce (do škol, za prací) do zvolených krajských a okresních center. Součástí analytické části je také výzkum prostorových vztahů pouze na území SO ORP Dačice. Ze zjištěných dat bylo následně možné zhodnotit vhodnost administrativní příslušnosti regionu k Jihočeskému kraji.
Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.
Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.
Metodologické přístupy k hodnocení potenciálu cestovního ruchu území
Klapka, Pavel ; Nováková, Eva ; Frantál, Bohumil
Vhodnost hodnocení území z hlediska vhodnosti pro potřeby cestovního ruchu a rekreace patří k tradičním tématům české geografie. Obecně se problematika člení na určování přírodního potenciálu území pro cestovní ruch a určování kulturního či kulturně-historického potenciálu území pro cestovní ruch. Předkládaný příspěvek se zaměřuje právě na možnosti kvantitativního vyjádření kulturně-historického potenciálu území za využití modelování prostorových interakcí. Diskutovány jsou pozitiva, negativa a metodologické problémy navrhovaného přístupu. Za modelové území bylo zvolen Jihomoravský kraj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.